Nikto v umení nepracuje tak tvrdo ako tanečníci

rozhovor so Sergejom Poluninom

Eva Gajdošová

Správa o tom, že v Bratislave vystúpi Sergei Polunin sa rozletela rýchlosťou blesku. Enfant terrible svetového tanca, James Dean baletu, najtalentovanejší umelec svojej generácie, rebel – prívlastky, ktorými ho označujú novinári, fungovali ako magnet dokonca aj na ľudí, ktorí si až doteraz mysleli, že ich sa balet netýka. Drsno-nežný tanečník pôvodom z Ukrajiny, žijúci v Londýne, si prešiel temným obdobím, dnes svojím umením a životným príbehom dobýja svet. Po minuloročnej pražskej premiére filmu Dancer v Národnom divadle, ktoré sa vypredalo za pár minút, prichádza na Slovensko. Jeho nežný pohľad antihrdinu na vizuáloch v kombinácii s tetovaniami a jazvami na dokonalom tele spôsobil doslova explóziu záujmu o baletné umenie.

Počas príprav jeho hosťovania v Balete SND som mala možnosť položiť mu telefonicky zopár otázok. Predtým som si o ňom pozrela sugestívny dokument Dancer, nominovaný na Oscara, klip Davida LaChapella, ktorý mal na Youtube niekoľko miliónov zhliadnutí, a pripravovala som sa na rozhovor s hviezdou. V mobile zaznel bezprostredný, príjemne hlboký, srdečný hlas dvadsaťsedemročného muža, odhodlaného zmeniť svet baletu k lepšiemu.

Celý článok iba v tlačenom čísle TANEC 2/2017
Objednať časopis