ČTP
ČTP

Česká tanečná platforma 2017

Monika Čertezni

V dňoch 6. 4. 2017 až 9. 4. 2017 sa konala v Prahe prehliadka českej tanečnej tvorby Česká tanečná platforma 2017. Dramaturgia festivalu ponúkla divákom 14 predstavení a následných odborných diskusií o produkciách. Už len strohý sumár programu tohtoročnej platformy vzbudil u diváka  záujem. Žánrová a štýlová pestrosť potvrdzuje odbornú a umeleckú kompetentnosť, spoluprácu a otvorenosť dramaturgickej rady.

 

Potvrdením rešpektu a úcty k tanečnému umeniu, ktoré sa podarilo vybudovať Yvone Kreuzmannovej, Markéte Perroud a ľuďom v ich tíme, bolo oficiálne stretnutie s predstaviteľmi mesta Praha na radnici 7. 4. 2017.

Centrum choreografického rozvoja  SE.S.TA v rámci série choreografického fóra, ktorý moderovala Marie Kinski, otvorilo a analyzovalo umelecké a inscenačné témy, ku ktorým sa jednotliví umelci z rôznych krajín vyjadrovali a navzájom o nich diskutovali. Keďže sa na diskusii zúčastnili aj architekti, scénografi, sociológovia a filozofi, témy sa rozoberali na rôznych úrovniach a v rôznych súvislostiach umeleckého vnímania.  

V Studiu ALTA 8. 4. 2017 okrem umeleckého trhu Meet the Artists (na ktorom sa prezentovali nielen účinkujúci umelci a tanečné skupiny, ale aj taneční publicisti a producenti) bol na programe aj network európskych kultúrnych a výskumných organizácií Be SpectACTIve a prezentácia Bettiny Masuch o European Dancehouses o aktivitách a poslaní tanečných domov. V obidvoch prípadoch stojí za zmienku absencia zastúpenia Slovenska, spôsobená ignorovaním základných potrieb rozvoja, podpory a prezentácie slovenského tanečného umenia.

Dňa 9. 4. 2017 po predstavení Disconnected zoskupenia Viliama Dočolomanského Farma v jeskyni, ktoré bolo víťaznou inscenáciou predchádzajúceho ročníka, sa v neskorých večerných hodinách začal slávnostný ceremoniál odovzdávania cien ČTP za rok 2017. Medzi nominovanými a ocenenými bolo aj množstvo slovenských umelcov (tanečníci, choreografi, svetelná dizajnérka). Uplatnenie slovenských tanečných umelcov v zahraničí v medzinárodnej konkurencii a ich živorenie na domácej pôde je fenoménom, ktorý sa stáva predmetom odborných diskusií už aj na medzinárodnej úrovni. V neformálnych diskusiách s domácimi a zahraničnými účastníkmi sa na základe úspechov prezentovaných inscenácií dalo jednoznačne poukázať na potenciál a vklad slovenského tanečného umenia do kontextu trendov divadla 21. storočia.

Účasť autorky článku na Českej tanečnej platforme podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.